1389-11-02 11:31:48
گزارش «ادراک از کتابخانه ها در سال 2010» توسط OCLC
مرکز کتابخانه کامپیوتری پیوسته (OCLC)، گزارش جدیدی را با عنوان «ادراک از کتابخانه ها: بافتار و جامعه در سال 2010» که حاصل تجزیه و تحلیل یافته های یک بررسی آنلاین می باشد را منتشر کرده است.

 به گزارش لیزنا، مرکز کتابخانه کامپیوتری پیوسته (OCLC)، بعد از انتشار گزارشی با عنوان «ادراک از کتابخانه ها و منابع اطلاعاتی» در سال 2005، گزارش جدیدی را با عنوان «ادراک از کتابخانه ها: بافتار و جامعه در سال 2010» منتشر کرده است.

گزارش مذکور اطلاعاتی به روز و دیدگاه هایی جدید را به کاربران اطلاعات، عادت های اطلاعاتی آنلاین، ترجیحات و آگاهی های آن ها ارائه می دهد. در این گزارش توجه خاصی به اینکه چگونه بحران اقتصادی اخیر در رفتار اطلاعاتی کاربران تأثیر گذاشته است، و اینکه چگونه  تغییرات در استفاده و ادراک از کتابخانه ها انعکاس داشته است. مشاهده می شود.

عناوین بخش های موجود در این گزارش عبارتند از:

  • تغییرات اقتصادی و فنی از سال 2005
  • تغییرات شیوه زندگی امریکایی ها مانند استفاده رو به رشد از کتابخانه ها و منابع آنلاین که در طول بحران اقتصادی رخ داده است.
  • چگونه یک تغییر منفی در استخدام نیروی انسانی، بر استفاده و ادراک از کتابخانه ها تأثیر می گذارد.
  • ادراک از کتابخانه ها و منابع اطلاعاتی بر اساس دوره زندگی، از نوجوانان، دانشجویان دانشگاه تا امریکایی های سالمند

گفتنی است گزارش مذکور حاصل یافته های پیمایش آنلاینی است که توسط «هریس» هدایت و رهبری شده است. مرکز کتابخانه کامپیوتری پیوسته (OCLC) یافته های حاصل را تجزیه و تحلیل کرده و نتایج را در گزارش خلاصه و منتشر نموده است.

لازم به ذکر است، OCLC، مركزي خصوصي و غيرانتفاعي است و هدف آن تأسيس، نگهداري، و اجراي شبكه كتابداري رايانه‌اي؛ بهبود سير تكاملي استفاده از كتابخانه؛ ارتقاي سطح كيفي كتابخانه‌ها و علم كتابداري؛ و فراهم‌آوردن فرايندها و توليدات براي استفاده كاربران كتابخانه‌ها، از جمله افزايش دستيابي به منابع كتابخانه‌ها و كاهش نرخ رو به رشد هزينه‌هاي سرانه استفاده از كتابخانه است.

علاقه مندان می توانند متن کامل گزارش را از اینجا دانلود نمایند.





نظرات کاربران

کاربر گرامی
پیام شما بعد از تایید مدیریت در این صفحه نمایش داده خواهد شد

نام*

پست الکترونیکی*

نظر*

: عبارت زیر را وارد کنید*


CAPTCHA

تبلیغات